Dnes bych vám chtěla představit hru, která sesadila z pomyslného piedestalu i Spící královny. Nejsme si jistí, jestli nám ji přinesl Ježíšek, nebo Santa, ale na tom vlastně ani nezáleží.

Protože je ale návod v češtině, já se přikláním k první variantě, takže: “Díky, Ježíšku!”

V poslední době doma intenzivně procvičujeme písmenko R. V názvu téhle hry jsou rovnou 3! Modří už možná vědí – řeč je o hře MEMOARRR!

Jedná se o paměťovou hru pro 2-4 piráty od Mindoku. Něco na způsob pexesa, ale mnohem, mnohem lepší 🙂 Po zvládnutí základních pravidel vás dokonce čeká verze pro experty, takže se máte nač těšit. Ale popořádku…

K dispozici máte 40 karet, jsou to:

Příprava hry (1 karta) – po osvojení pravidel ji nebudete potřebovat)  – na lícové straně najdete rozložení hry, na rubu pak grafiku přípravy. 

Přehledové karty (4 karty) – při hře po osvojení pravidel též nejsou potřeba) – pokud si vezmete karty sebou na výlet, ještě si nejste jisti pravidly, ale zapomněli jste si návod, tohle vám pomůže osvěžit paměť. Na jedné straně najdete graficky znázorněný přehled pravidel a na druhé pak speciální schopnosti zvířat v pokročilé variantě hry. 

Sopka (3 karty) – slouží v daném kole jako S(t)OPKA… znamená to, že pokud neprovedete správný tah, v daném kole přestáváte hrát. Na kartách sopky je buď 1, 3, nebo 7 ptáků. Počet ptáků na sopkách určuje, kdo zahajuje příští kolo hry. Začíná ten s nejvyšším počtem ptáků. 

Poklad (7 karet) – kartičky s pokladem leží pod kartou sopky, obrázkem truhly nahoru. Až po skončení celé hry (7 kol, během kterých si hráči rozebírají poklad) hráči otočí karty a spočítají rubíny. Vítězí hráč s nejvyšším počtem rubínů. V případě remízy vítězí hráč, který získal více karet s pokladem. Pokud stále není rozhodnuto, vítězí hráč, který má truhlu s nejvyšším počtem rubínů. 

Lokace (25 karet) – každá karta je jedinečnou kombinací 1 zvířete a 1 krajiny. Najdete tady 5 různých zvířat a 5 různých krajin. 

Příprava hry

Karty lokací pečlivě promícháte a umístíte do schématu 5×5 karet. Prostřední kartu dáte stranou (aniž abyste se na ni dívali), do středu umístíte karty pokladů a úplně nahoru karty sopek (vždy o 1 méně než je hráčů).

PRAVIDLA PRO ZAČÁTEČNÍKY

➡️ na začátku prvního kola si každý hráč skrytě prohlédne 3 prostřední karty na své straně “ostrova” a snaží si je zapamatovat (v prvním tahu prvního kola nesmí začínající hráč odkrýt ani jednu ze 3 lokací, které si prohlédl on, nebo spoluhráči). 

➡️ úkolem je spojovat stejná zvířata se stejnými krajinami. Například jako první se odkryje želva/modrá. Vaším cílem je najít buď želvu, nebo jakékoli jiné zvíře na modrém pozadí. Vždy porovnáváte právě odkrytou lokaci s poslední odkrytou lokací (musíte si pamatovat, která karty byla otočená jako poslední).Pokud se netrefíte, berete si z balíčku uprostřed sopku a po zbytek kola nehrajete.  

➡️ hra pokračuje ve směru hodinových ručiček. Až do skončení kola zůstávají otočené karty odkryté. Ve chvíli, kdy jsou sopky rozebrány, vítězný hráč tohoto kola si bere truhlu s pokladem. 

➡️ poté se všechny karty opět otočí lícem dolů a začíná nové kolo. Karty sopek se zamíchají a vrací se zpět na hromádku do středu. 

➡️ v základní hře se nikdy nemění pozice lokací! Po skončení 7 kola hra končí a počítají se poklady 🙂

PRAVIDLA PRO POKROČILÉ

Pokud už zvládáte základní hru “s prstem v nose”, nastává čas na pravidla pro experty 🙂

➡️ v této hře se plně projeví schopnosti zvířat. Hru začínáte jako obvykle. Pokud ale dojde k propojení dvou karet (stejné jako u základní hry), aktivuje se schopnost zvířete na právě odkryté kartě. 

Tučňák – skrytě se podíváte na jednu kartu lokace a vrátíte ji zpět na místo (v příštím tahu máte tudíž výhodu před spoluhráči, protože znáte kartu, kterou oni ne).

Chobotnice – vyměníte kartu chobotnice se svisle nebo vodorovně sousedící kartou. Nezáleží na tom, jestli je sousední karta odkrytá, nebo ne. Pozici MUSÍTE vždy změnit (pozn. tahle karta mě fakt baví. Už mockrát se mi stalo, že jsem otočila kartu a chobotnice, která tam ještě minulé kolo byla, tam nebyla).

Mrož – vyberete jakoukoli kartu lokace, kterou nesmí následující hráč otočit. Nevztahuje se na poslední neodkrytou kartu ve hře. 

Krab – hráč musí okamžitě zahrát další tah. Pokud znovu narazí na dalšího kraba, hraje dál. Pokud odkryje jinou navazující kartu, jeho tah končí. 

Želva – nemá žádné schopnosti, nestane se vůbec nic a na řadě je další hráč. 

Možná se vám můžou popsaná pravidla zdát trošičku složitá, ale hned po první zahrané hře změníte názor. 

Kdo má rád karetní hry, s touhle rozhodně nešlápne vedle. 

Hra patří za cca 300 Kč k těm dražším, ale můžete to udělat jako my – zkuste napsat Ježíškovi (anebo třeba babičce) 🙂

Tak ať se vám pěkně hraje.






Zdeňka Pospíšilová
Miluji hry a užívám si je. Mou vášní je organizovaní her pro děti a plánování oslav. Pomáhám druhým rychle a snadno udělat den veselejší a hravější. Můj příběh si můžete přečíst zde >>
  • Chcete zkusit novou hru? Čtete můj eBook :-)

  • Nejnovější články
  • Kategorie